Sveikiname naują daktarę Liną Pečiulienę sėkmingai apgynus daktaro disertaciją ,,Tapsmas mokytoju kaip profesinio identiteto formavimosi patirtis: „Atrodo, kad pasirašiau sutartį gyvenimo…“ (Edukologija (S 007)) ir įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties daktaro laipsnį. Mokslinio darbo vadovas – prof. dr. Remigijus Bubnys (Vilniaus universitetas).
Su disertacija galima susipažinti:
Vilniaus universiteto, Kauno technologijos universiteto, Lietuvos sporto universiteto bibliotekose ir VU interneto svetainėje adresu: www.vu.lt/lt/naujienos/ivykiu-kalendorius
Su disertacija galima susipažinti adresu: https://is.vu.lt/pls/pub/ivykiai.ivykiai_prd?p_name=AF7302158162240AE6A88872A74A22ED/PE…
Žemiau pateikiame trumpą disertacijos anotaciją.
Siekiant suprasti, kaip geriausia rengti pedagogus, dažniausiai analizuojamos studijų programos, tiriamas studijas baigusiųjų pasirengimas, tačiau Lietuvoje stokojama mokytojų profesinio identiteto tyrimų, nors profesinis mokytojų identitetas, intensyviausiai besiformuojantis studijų metais, yra esminis veiksnys tampant, būnant ir išliekant mokytoju. Disertacijos tikslas – atskleisti tapsmo mokytoju, kaip identiteto formavimosi proceso, išgyventą patirtį ir jos įprasminimą studijų metais, identifikuojant esminius šį procesą sąlygojančius veiksnius. Teorinėje dalyje atskleidžiama mokytojų profesinio identiteto teorijos ištakos, sąvokos problematika. Kadangi šioje disertacijoje mokytojų profesinis identitetas suprantamas kaip fenomenas, kuris nuolat kinta ir yra išgyvenamas kaip tapsmas, o tyrimu siekta atsakyti į klausimą, kaip patiriamas (išgyvenamas) tapsmas mokytoju, pasirinkta taikyti interpretacinę fenomenologinę analizę. Tyrimo metu atskleisti studijuojančių pedagogiką patirčių bendrumai, išryškinti įtaką profesinio identiteto raidai darantys veiksniai. Gauti rezultatai padeda geriau suprasti, kaip vyksta pasirinkusių būti mokytojais profesinio identiteto raida.
Disertacijos gynimo taryba: