Sveikiname naują daktarą  Simą Garbenį  sėkmingai apgynus daktaro disertaciją ,,Pradinių klasių mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, emocinio intelekto ugdymas(is) fizinio ugdymo pamokose” (Edukologija, S007 ). ir  įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties  daktaro laipsnį. Mokslinė vadovė – doc. dr. Renata Geležinienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007). Mokslinė konsultantė – doc. dr. Ieva Kuginytė-Arlauskienė (Vilniaus universitetas, Vakarų Norvegijos taikomųjų mokslų universitetas, Stord, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).

Su disertacija galima susipažinti:
Vilniaus universiteto, Kauno technologijos universiteto, Lietuvos sporto universiteto bibliotekose ir VU interneto svetainėje adresu: www.vu.lt/lt/naujienos/ivykiu-kalendorius

Žemiau pateikiame trumpą jos anotaciją. 

Disertaciniame darbe atskleidžiama, kaip fizinio ugdymo pamokų metu gali būti ugdomi emocinio intelekto bruožai pradinių klasių mokiniams, turintiems didelių specialiųjų ugdymosi poreikių. Darbe apžvelgiamas šiuolaikinis požiūris į emocinį intelektą, atskleidžiamos jo teorinės prielaidos, svarba ir vaidmuo kasdieniniame gyvenime, pagrindžiant jo ugdymo(si) galimybių sąsajas su fizinio ugdymo pamokų specifika. Siekiant nustatyti ir išanalizuoti pradinių klasių mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, emocinio intelekto bruožų ugdymo(si) prielaidas fizinio ugdymo pamokose, atliktas kokybinis mikroetnografinis tyrimas, taikant epizodų analizės ir reflektyviosios tematinės analizės metodus. Duomenis analizuojant iš mokytojo-tyrėjo perspektyvos, atskleista, kad mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, emocinio intelekto bruožai fizinio ugdymo pamokose ugdomi aktyvių socialinių interakcijų metu. Šių interakcijų turinys sudarytas iš situacijos-veiksmo-reakcijos grandinių, kurios yra skirtingos ugdant kiekvieną emocinio intelekto bruožą. Tyrimo metu atskleista, kad skirtingos situacijos leidžia mokytojui ar bendraklasiams taikyti darbe atskleistus atitinkamus bruožus, ugdančius metodus ir priemones, dar kitaip įvardijamus kaip veiksmus. Šie veiksmai apipavidalina kas, kaip, kada ir kodėl padaryta, koks emocinio intelekto bruožas buvo ugdomas. Tyrimo išvados suponuoja, kad pradinių klasių mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, emocinio intelekto bruožų ugdymo(si) procesas gali būti veiksmingas fizinio ugdymo pamokų metu, nekeičiant pamokos tikslų, kryptingumo, tačiau interakcijų su mokiniais metu tikslingai taikant atskleistus metodus, priemones, formuojant būtinas sąlygas, atskleistas tyrimu.

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkėdoc. dr. Irena Kaffemanienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007),
doc. dr. Violeta Gevorgianienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007),
prof. dr. Irina Klizienė (Kauno technologijos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007),
prof. dr. Philip Nordness (Omahos Nebraskos universitetas, JAV, socialiniai mokslai, edukologija – S 007),
prof. dr. Diana Rėklaitienė (Lietuvos sporto universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).