Sveikiname naują daktarą  Juozapą Laboką  sėkmingai apgynus daktaro disertaciją ,,Santykio formavimas(is) Lietuvos bendrojo ugdymo mokykloje: tarp dialogo ir susvetimėjimo ((S 007) Edukologija buv. 07 S)” (Edukologija, S007 ). ir  įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties  daktaro laipsnį. Mokslinė vadovė – prof. dr. Lidija Duoblienė (Vilniaus universitetas, socialinai mokslai, S 007).

Su disertacija galima susipažinti: Vilniaus universiteto, Klaipėdos universiteto, Mykolo Romerio universiteto bibliotekose

Žemiau pateikiame  disertacijos anotaciją. 

Santykis – egzistencinės svarbos tema žmogaus gyvenime ir ugdyme. Vis dėlto, analizuojant santykio sritį ugdomojoje veikloje, pastebimas visuotinis atsitraukimas, beprasmybės, bejėgiškumo jausmas, nusivylimas ugdymu. Ši problematika mokslinių tyrimų literatūroje įvardijama kaip susvetimėjimas mokykloje, kuris apima neigiamas mokinių laikysenas mokyklos atžvilgiu ir gali reikštis santykio su mokytojais, bendraklasiais ar mokymosi veikla srityse. Tai aktualizuoja klausimą, kaip galėtume apibūdinti susvetimėjimo santykio specifiką mokykloje, t. y., kas būdinga tokiam santykiui? Kas ir kaip kuria tokį santykį? Kita vertus, koks yra priešingas susvetimėjimui santykis, galintis tapti vaisinga alternatyva tobulinant nūdienos ugdymą? Atsižvelgiant į tai, organizuojamas tyrimas, kuriame, remiantis Martino Buberio ir santykio pedagogikos teorine perspektyva, analizuojama, kokia yra mokinio santykio su bendraklasiais, mokytojais, mokymosi veikla specifika (ne)susvetimėjimo atvejais. Atsispiriant nuo negatyvios susvetimėjimo mokykloje problemos, ieškoma jai priešingo, t. y., nesusvetimėjusio arba dialogiško santykio mokykloje apibrėžčių. Tyrimas atskleidžia platų santykių patirčių mokykloje spektrą ir parodo santykio srities daugybiškumą. Susvetimėjimas išryškėja kaip negatyvus, daugiamatis ir individualus reiškinys, o dialogiškas santykis atsiskleidžia kaip abipusiškas mokinio, bendraklasių ir mokytojo gebėjimas ir noras dalyvauti tarpasmeninio santykio kūrimo akte.

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkė –  prof. dr. Liudmila Rupšienė (Klaipėdos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
doc. dr. Danutė Bacevičiūtė (Vilniaus universitetas, humanitariniai mokslai, filosofija – H 001);
doc. dr. Sandra Kairė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. Arie Kizel (Haifos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Romas Prakapas (Mykolo Romerio universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).