Sveikiname naują daktarą Astą Vaičiūnienę sėkmingai apgynus disertaciją ,,Mokinių mokymosi proceso įsivertinimo gamtos mokslų pamokoje konstravimas savivaldžiam mokymuisi” ir įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties daktaro laipsnį. Mokslinio darbo vadovas – prof. dr. Aušra Kazlauskienė. Su disertacija galite susipažinti čia.
Žemiau pateikiame trumpą disertacijos anotaciją.
Disertacijoje tiriamas mokinių mokymosi proceso įsivertinimo konstravimas gamtos mokslų pamokoje, siekiant skatinti savivaldų mokymąsi. Tyrimas grindžiamas socialinio konstruktyvizmo ir socialinio konstrukcionizmo teorijų derme, leidžiančia atskleisti mokymosi kaip bendrakūros, patirties formavimo ir prasmių konstravimo procesus. Įsivertinimas suprantamas kaip dinamiškas, laike konstruojamas reiškinys, įgalinantis mokinius aktyviai reflektuoti savo mokymosi eigą, priimti sprendimus ir kurti asmenines mokymosi aplinkas. Tyrimas atliktas taikant veiklos tyrimo dalyvaujant strategiją, apimančią kokybinius metodus: pamokų stebėjimą, interviu, piešinių ir diskurso analizę. Disertaciniame tyrime, siekiant praktinių ir teorinių žinių sinergijos, empiriniai duomenys nuolat gretinti su mokslinės literatūros analizėmis. Veiklos tyrimo cikluose identifikuoti duomenys – radiniai gretinti su tyrėjos atliktų aktualių teorinių – pusiau sisteminių ir sisteminių literatūros apžvalgų duomenimis. Radiniai atskleidžia, kad gamtos mokslų pamokos kontekstas, pasižymintis tyriminiu pobūdžiu, eksperimentais ir refleksija, sudaro palankias sąlygas įsivertinimui kaip vertinimo kaip mokymosi proceso daliai. Sukurtas ekologinės įsivertinimo veikmės modelis, kuriame įsivertinimas įgyja personalizavimo, pastoliavimo ir socialinio teisingumo dimensijas. Disertacija prisideda prie vertinimo kultūros kaitos, siūlydama teorines ir praktines įžvalgas pedagogams bei švietimo politikos formuotojams.
Disertacijos gynimo taryba:
Pirmininkas – prof. dr. Remigijus Bubnys (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Brigita Janiūnaitė (Kauno technologijos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. María José Latorre-Medina (Granados universitetas, Ispanija, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Romualdas Malinauskas (Lietuvos sporto universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007).
