Sveikiname naują daktarę Moniką Grigaliūnienę sėkmingai apgynus disertaciją ,,Matematikos mokytojų pedagoginių turinio žinių ir dalykinio saviveiksmingumo analizė” ir įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties daktaro laipsnį. Mokslinio darbo vadovas – prof. dr. Erno Lehtinen. Mokslinio darbo konsultantė – prof. dr. Aušra Rutkienė.
Žemiau pateikiame trumpą disertacijos anotaciją.
Disertacijoje pristatomi keturi tyrimai, nagrinėjantys Lietuvos matematikos mokytojų pedagogines turinio žinias ir mokymo saviveiksmingumą. Tyrimo aktualumą lemia mokytojų trūkumas, senėjanti darbo jėga ir žemi mokinių pasiekimai. Rezultatai parodė, kad mokytojai dažnai susiduria su sunkumais interpretuodami mokinių klaidingas sampratas bei mokydami racionaliųjų skaičių ir pradinės aritmetikos. Pastebėtas neatitikimas tarp patirties ir žinių – ilgiausiai dirbantys mokytojai neretai pasirodė silpniausiai. Tyrimas taip pat atskleidė, jog saviveiksmingumas yra daugiadimensis, o ankstyvosios karjeros mokytojai pasižymi žemesniu pasitikėjimu savo gebėjimais. Disertacijos reikšmė siejasi su mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo stiprinimu, o ribotumus lėmė imčių dydis ir taikyti metodai. Ateities tyrimuose siūloma taikyti įvairesnius duomenų rinkimo būdus ir nagrinėti ryšį su mokinių pasiekimais.
Disertacijos gynimo taryba:
Pirmininkė – prof. dr. Lina Kaminskienė, (Vytauto Didžiojo universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Wim Van Dooren, (KU LEUVEN universitetas, Belgija, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Ričardas Krikštolaitis, (Vytauto Didžiojo universitetas, gamtos mokslai, matematika N– 001);
prof. dr. Aušra Kazlauskienė, (Vilniaus universitetas, socialiniai mokslai, edukologija – S 007);
prof. dr. Markku Hannula, (Helsinkio universitetas, Suomija, socialiniai mokslai, edukologija – S 007.)
