Apie Indrę Lebedytę-Mečionienę, geriausio ERC 2024 plakato laimėtoją.
Indrė Lebedytė-Mečionienė yra Vilniaus universiteto Edukologijos doktorantė. Ji tyrinėja švietimą ir kaip tyrėja, ir kaip praktikė, nes taip pat dirba chemijos mokytoja. 2024 m. Kipre, Nikosijoje, ERC (angl. Emerging Researchers’ Conference) 2024 konferencijos metu Indrė laimėjo geriausio plakato apdovanojimą ( angl. Best Poster Award) .Plakatą galite peržiūrėti čia
Stendiniame pranešime pristatomas doktorantūros projektas ,,Pradedančiųjų mokytojų patirtys ir profesinės tapatybės raida susiduriant su ugdymo realybe XXI amžiuje”. Lietuvoje apie 60 proc. mokytojų yra vyresni nei 50 metų. Artimiausiais metais mokyklose turėtų gerokai padaugėti pradedančiųjų mokytojų, kurie taps ateities švietimo mokytojais. Trūksta žinių apie tai, kas jie yra ir kaip jie išgyvena pirmuosius savo profesijos metus, kurie, kaip rodo tyrimai, yra bene svarbiausi formuojantis įsitikinimams (Hong, 2010, Voss ir Kunter, 2020).
Tyrimu siekiama suprasti, kaip pradedantieji mokytojai patiria švietimo realybę ir kaip tai veikia jų profesines tapatybes. Tai bus longitudinis kokybinis tyrimas, paremtas atitinkamos literatūros konceptualia analize ir naratyviniu tyrimu (gyvenimo istorijos tyrimu) (Goodson, 1994). Maždaug 10 pradedančiųjų mokytojų bus stebimi 2,5 metų, duomenys bus renkami atliekant mažiausiai tris išsamius interviu su kiekvienu mokytoju. Plačiau apie tyrimą skaitykite: čia