Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, bendradarbiaudama su Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija, surengė ugdymo mokslų atstovams, tyrėjams, doktorantams, bendrojo ugdymo mokyklų vadovams, švietimo politikos formuotojams skirtą XVIII edukacijos forumą „Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklos ateitis. Kuo kliausimės: skaičiuote ar vaizduote?“. Forumo rengėjų teigimu, ši tema turėtų rūpėti visiems, kam aktualūs švietimo politikos, bendrojo ugdymo pokyčiai ir edukacijos tyrimai.
Pagrindinį šio forumo pranešimą „Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklos ateitis. Kuo kliausimės: skaičiuote ar vaizduote?“ perskaitė prof. dr. Lilija Duoblienė, Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslų instituto profesorė. Profesorės tyrimų laukas apima ugdymo filosofiją ir ideologiją, kultūrines naujoves ir kultūrinius susidūrimus švietime, o tyrimai yra grindžiami kritine pedagogika, postmodernia ir posthumanistine prieiga. Mokslininkės pranešimas parengtas pagal Lietuvos mokslo tarybos finansuojamą projektą „Bendrojo ugdymo mokyklos futuristinės projekcijos“.
Prof. dr. L. Duoblienė nurodė kelias priežastis, kodėl apskritai reikėtų svarstyti apie ateitį. Pasak jos, tai suteikia galimybę pamatyti alternatyvas, judėjimo kryptį, leidžia prisijaukinti neapibrėžtį, įgyti saugumo jausmą. Tokie svarstymai taip pat padeda įdarbinti potencialiai sklandančias idėjas ar vaizduotę, planuoti ir plėtoti veiklas, pasirengti valdyti krizes.
Tyrėjų grupės atlikto tyrimo įžvalgos kristalizavosi keturiuose tikėtinuose ateities bendrojo ugdymo mokyklos scenarijuose. Juos pranešėja įvardijo kaip ekorūpesčio mokyklą, atskirčių mokyklą, mokymąsi rinkai ir individualių prasmių mokyklą.
Plačiau: https://www.svietimonaujienos.lt/bendrojo-ugdymo-mokyklos-ateitis-scenarijai-ir-izvalgos/