Tinklo veiklos 2024

Tinklo veiklos 2024

LETA 2024 konferencijai pasibaigus

Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) ir VILNIUS TECH universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto organizuotos konferencijos „Švietimo neapibrėžtumas ir komunikacijos iššūkiai: praeities ir ateities sankirta“ (vykusios spalio 17-18 d.) Meninio ugdymo tinklo sekcijoje buvo pristatyti  8 moksliniai pranešimai, palietę aktualias šalies švietimo ir meninio ugdymo problemas.

Pirmąją pranešimų sekcijose sesiją pradėjo Lina Kaminskienė, Natalija Mažeikienė, Leta Dromantienė, Ilona Tandzegolskienė-Bielaglovė (Vytauto Didžiojo universitetas), pristačiusios pranešimą apie viešosios politikos teorijų įžvalgas meninio ugdymo Lietuvoje aspektu. Sesiją tęsė Jonė Girdzijauskaitė-Pocienė (Klaipėdos valstybinė kolegija), kvietusi diskutuoti apie muzikinį agentiškumą chore, kaip būdą į muzikavimą chore pažvelgti plačiau – neapsiribojant vien tradiciniais veiklos chore modeliais. Gvildenta ir šiandien itin aktuali alfa kartos ugdymo problema, kuria pasidalino Lolita Piličiauskaitė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija). Pirmoji pranešimų sekcijose sesija baigta Vilmantės Aleksienės, Zitos Abramavičiūtės-Mučinienės ir Loretos Kačiušytės-Skramtai (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) pranešimu apie senjorų muzikavimo įpročių aktyvinimą.

Antrojoje sesijoje pranešėjas Valentinas Butanavičius (Marijampolės meno mokykla)  pristatė savo įžvalgas apie nūdienos menų mokytojo profesinį lauką, o Agnė Railaitė-Jurkūnienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) apibendrino muzikinio bendradarbiavimo dinamikos būdus bei galimybes. Pranešimų sesijoje diskutuota apie neformaliojo vaikų švietimo aktualijas ir įtraukųjį meninį ugdymą bendrojo ugdymo mokyklose: Giedrė Gabnytė Bizevičienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) analizavo muzikos interpretavimo veikseną, kaip galimybę stiprinti ugdytinio kūrybinius gebėjimus, o Elena Valiulienė (Lietuvos muzikos ir teatro akademija) pasidalino patirtimi apie praktines įtraukiojo muzikinio ugdymo strategijas. Meninio ugdymo tinklo pranešimų sekcijose sesijas ir diskusijas moderavo Giedrė Gabnytė Bizevičienė ir Lolita Piličiauskaitė.

 

 

Edukologų konferencijoje – apie naujus švietimo kontekstus, iššūkius ir ugdytojų patirtis

 Spalio 2 dieną Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje įvyko IV Respublikinė mokslinė-praktinė konferencija „Muzikos meno, mokslo ir edukacijos jungtys: įžvalgos, patirtys, sprendimai“, kurią drauge su partneriais (Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija LETA, Lietuvos muzikos  mokytojų ir Muzikos ir meno mokyklų vadovų asociacijomis) organizavo LMTA Pedagogikos katedra, Klaipėdos fakultetas, LMTA Karjeros ir kompetencijų centras. Konferencijos pranešėjai dalinosi įžvalgomis apie švietimo ir muzikinės kultūros aktualijas, pristatė naujausių mokslinių tyrimų rezultatus, aptarė rūpimus edukacinės praktikos klausimus. Plenariniame posėdyje, įvykusiame LMTA J. Karoso salėje, buvo pristatyti 3 moksliniai pranešimai: „Profesionalaus scenos meno kūryba vaikams“ (dr. Ieva Jackevičiūtė, LMTA), „Mokytojo patirtys naujuose švietimo kontekstuose“ (dr. Jūratė Litvinaitė, VU), „Alfa kartos  ugdymas muzikinės kultūros formavimo kontekste (dr. Lolita Piličiauskaitė, LMTA), kuriuose artikuliuota nūdienos meninio ugdymo diskurso įvairovė ir ją kuriančiųjų inovatyvaus požiūrio, patirties, kūrybiškumo, gebėjimo veikti lig šiol dar nepažintuose švietimo kontekstuose  reikšmė.

 

Konferencijos dalyvius pasveikino LMTA mokslo ir meno  prorektorė  dr. Ramunė Balevičiūtė, plenarinį posėdį moderavo dr. Eglė Šeduikytė-Korienė, publikai muzikinį sveikinimą dovanojo Fortepijono katedros IV kurso studentė Saulė Pukinskaitė, paskambinusi F. Šopeno Baladę f-nui Nr. 4.

Renginys pratęstas nuotolinių mokslinių-praktinių pranešimų sesija. Jos dalyviai – šalies meno, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir neformalaus švietimo, aukštojo mokslo įstaigų pedagogai ir tyrėjai. Nuotolinių pranešimų sekcijos darbą ir diskusiją moderavo dr. Giedrė Gabnytė.

 

Tikslai 2024

  1. Dalyvauti metinėje LETA konferencijoje.
  2. Organizuoti meninio ugdymo tyrimus reprezentuojančią mokslinę konferenciją.
  3. Organizuoti edukacinį forumą apie meninio ugdymo aktualijas ir problemas.