Tinklo naujienos
Tarptautinė Edukologijos doktorantų žiemos mokykla Druskininkuose
Jau ketverius metus gruodžio pradžia Edukologijos mokslo kryptiems doktorantams tampa įsimintinu reiškiniu, nes Vilniaus universiteto bendruomenė rengia tęstinę, tarptautinę Edukologijos doktorantų žiemos mokyklą Druskininkuose. Gruodžio 4-7 d. doktorantų žiemos mokykloje buvo aptariami švietimo srityje atliekami jaunųjų mokslininkų tyrimai šiomis aktualiomis tematikomis: pedagogika, didaktika, mokytojų rengimas, formalusis ir neformalusis švietimas, aukštasis mokslas, švietimo technologijos, kompiuterinis mąstymas, STEM bei globalizacijos ir šiuolaikinių technologijų švietimo aspektai.
Dėka šių metų gausios 20-ies mokslininkų komandos, savo ekspertines įžvalgas pristatė profesoriai, lektoriai, konsultantai iš Lietuvos, Prancūzijos, Portugalijos, Didžiosios Britanijos, Vokietijos, Lenkijos, Estijos, Vengrijos universitetų. Tiek pat, 20 komisijos atrinktų doktorantų, pateikusių šių dienų aktualijas tiriančių mokslinių tyrimų projektus, dirbo teminėse grupėse, pristatė stendinius pranešimus, dalyvavo diskusijose, kaip pagerinti mokslinių tyrimų projektų planus. Gilinosi į lektorių pranešimus apie:
- akademinio rašymo iššūkius ir patarimus (Challenges and tips in academic writing for doctoral researchers, Natasa Lackovic, Lancaster University, UK)
- dizainu grindžiamus tyrimus Edukologijos moksluose (Design-based research in educationalsciences, Mart Laanpere, University of Tallinn, Estonia)
- naujas mokymosi aplinkybes, papildytas dirbtiniu intelektu (New learning contexts enhanced with AI, Luis Tinoca, University of Lisbon, Portugal).
osdrdr. Jaunieji tyrėjai kėlė dileminius klausimus ir įdėmiai klausėsi šių pranešimų:
- apie prof. dr. Valentinos Dagienės pristatomas dirbtinio intelekto priemones ir skaičiavimo mąstymo įgūdžius: kaip juos panaudoti moksliniuose tyrimuose (Artificial intelligence tools and computational thinking skills: how to use them in research? Vilnius universitetas, Lietuva)
- apie dr. Christophe Reffay akcentuojamą akademinę etiką ir sąveikos analizę bei kaip vyksta sąveikos analizės mokymas naudojant socialinius tinklus (Academic ethics or interaction analysis: Teaching on interaction analysis using Social Network Analysis Theory and Application, University of Franche-Comté, France)
- apie doc. dr. Stanislav Sabaliausko žvilgsnį iš vidaus į mokslo laboratoriją bei mokslinių atradimų pobūdį („The science lab”: an insider’s view. Nature of scientific discovery, Vilnius universitetas, Lietuva)
- apie doc. dr. Jogailos Vaitekaičio siūlomą generatyvinio dirbtinio intelekto taikymą švietimo tyrimuose – per literatūros apžvalgą su įvadu į skaitmeninę priemonę NotebookLM (Vilnius universitetas, Lietuva)
- apie dr. Anos Gerdos Melnik-Leroy praktinius patarimus, kaip kurti geras vizualizacijas: atsižvelgiant į kognityvinės apkrovos apribojimus (Vilnius universitetas, Lietuva)
Doktorantai dalyvavo intensyviose praktinėse sesijose apie tai, ką reiškia būti doktorantu savo šalyje, sėmėsi naujų įžvalgų ir idėjų apie doktorantūros tyrimus tolesniems apmąstymams, o konsultuojantis su mokslininkais, pagal temines grupes tobulino stendinių pranešimų ir mokslinių tyrimų projektų pristatymus.
Pagirtina, kad šioje mokykloje dalyvavo ir Lietuvos Edukologijos mokslo kryptį atstovavo Mykolo Romerio universiteto doktorantės: Vilija Gerasimovičienė, Laimutė Kodienė, Miglė Parachnevičienė; Vilniaus universiteto doktorantai: Karolina Levanaitė, Laura Kildė, Snieguolė Bagočienė, Adomas Kačiušis, Loreta Venslavičienė.
Akademinio rašymo seminaras Baltijos šalių tyrėjams
ir dr. Céline Healy (Maynooth University). Seminaras skirtas doktorantams ir pradedantiems tyrėjams, tačiau gali dalyvauti visi norintys. EERA dengia seminaro organizavimo išlaidas, kelionę ir nakvynę apsimoka dalyviai. Norinčius dalyvauti prašome rašyti [email protected].
2024 m. sausio 26 d. įvyko LETA doktorantų tinklo posėdis.
Leta doktorantų tinklo posėdžio protokolas nr.1