Tarptautinė Jaunųjų tyrėjų tinklo EARLI konferencija Ispanijoje
2024 m. birželio 24-28 dienomis Sevilijos (Ispanija) universitete (Psichologijos fakultetas) vyko Europos mokymo(si) tyrimų asociacijos – EARLI (The European Association for Research on Learning and Instruction), jaunųjų tyrėjų tinklo the JURE (the network of Junior Researchers of EARLI) 28-oji konferencija. Šioje konferencijoje dalyvavo daugiau nei 330 jaunųjų tyrėjų iš viso pasaulio. Šių metų konferencijos tema: „Švietimas ir dinamiškų sprendimų poreikis, kuriant šios srities ateitį” („Education and the Need for Dynamic Solutions: Shaping the Future of the Field”).
Tarp 80-ties stendinių pranešėjų ikimokyklinio ugdymo mokytojų profesinio tobulėjimo sesijoje, dalyvavo ir Mykolo Romerio doktorantė, Sporto edukacijos tinklo narė Vilija Gerasimovičienė, pristatydama stendinį pranešimą rengiamos disertacijos tema: „Teachers’ new approach to Physical Literacy in Early Childhood Education“. Pranešime analizuotas Vilniaus m. ikimokyklinio ugdymo įstaigose dirbančių fizinio ugdymo mokytojų požiūris į skaitmeninių priemonių taikymą fizinio ugdymo užsiėmimuose. Taip pat pateikta informacija, kaip nuo 2021 m. bendradarbiaujant su Lietuvos tautiniu olimpiniu komitetu (LTOK), kuris ėmėsi didžiausios iniciatyvos įgyvendinti fizinio raštingumo modelio gaires Lietuvoje, numatyta taikyti fizinio raštingumo konceptą fizinio raštingumo gairių modelio rengimui Lietuvoje.
Konferencija truko 5 dienas, jų metu jaunieji tyrėjai skaitė 229 žodinius pranešimus, diskutavo 27 apskrito stalo diskusijose apie įvairių šalių švietimo sričių mokslinius tyrimus. Taip pat dalyviai įsitraukė į 15 praktinių seminarų, 6 specialių interesų grupių simpoziumus, klausėsi trijų kviestinių profesorių pranešimų šiomis temomis:
- „Reading on Screens: Insights from the Lab, the Schools and Beyond”, Ladislao Salmerón, University of Valencia, Spain („Skaitymas ekranuose: Įžvalgos iš laboratorijos, mokyklų ir kitur”)
- „Learning from Multiple Information Sources: Challenges and Potential Advantages”, Helge Ivar Strømsø, University of Oslo, Norway („Mokymasis iš kelių informacijos šaltinių: Iššūkiai ir galimi privalumai”)
- „What does AI in Education Research Tell Us About the Role of AI in Supporting Human Learning?”, Kaśka Porayska-Pomsta, University College London, UK („Ką apie dirbtinio intelekto vaidmenį remiant žmogaus mokymąsi pasako dirbtinio intelekto tyrimai švietimo srityje?”)
Daugiau informacijos:
- https://www.earli.org
- https://www.earli.org/events/jure2024#section-programme
- https://www.earli.org/assets/files/JURE2024-Programme-270624.pdf
Parengė doktorantė Vilija Gerasimovičienė
CEREPS tarybos narių susitikimas Ispanijoje
2024 m. birželio 24-26 dienomis Sevilijos universiteto Edukologijos mokslų fakultete (Ispanija) vyko tarptautinės fizinio ugdymo ir sporto mokslo tarybos – CEREPS (Conseil Européen de la Recherche en Éducation Physique et Sportive/The European Council of Research in Physical Education and School Sport) narių susitikimas. Šiame susitikime dalyvavo ir Lietuvos sporto mokslo įžvalgomis dalijosi LETA Sporto edukacijos tinklo narys, LSU prof. dr. Arūnas Emeljanovas. CEREPS organizacija nuolat bendradarbiauja su nacionalinėmis fizinio ugdymo ir sporto institucijomis bei Europos fizinio ugdymo ir jaunimo organizacijomis, vykdo mokslinių tyrimų plėtrą regioniniu, nacionaliniu ir Europos mastu. Šiemet CEREPS tarybos narių susitikime didžiausias dėmesys buvo skiriamas fizinio aktyvumo poveikiui psichikos sveikatai.
Taip pat diskutuota, kaip būtų galima užtikrinti emocinę, psichologinę, socialinę gerovę vaikystėje, paauglystėje ir iki pat brandaus amžiaus. Programoje pateiktos CEREPS vizijos ir misijos, kviestiniai lektoriai (keynotes) pristatė pranešimus šiomis temomis:
- „Kas veikia? Įrodymais pagrįstos fizinio aktyvumo gairės ir paauglių psichikos sveikatos tyrimas”, parengtas pagal organizacijos „Jaunimas jaunimui: Psichikos sveikata per fizinį aktyvumą” duomenis (What works? Evidencebased guidance regarding physical activity and mental health in adolescents” – a study developed underpinned by Youth for Youth’s Mental Health through Physical Activity, Nadica Jovanovik, ENGSO Youth)
- Prasmingas fizinis ugdymas: Sąsajos su mokinių psichikos sveikata (Meaningful Physical Education: Connections with students’ mental health, Javier Fernández-Rio, University of Oviedo)
- Augame sveiki: judėjimo raidos, fizinio aktyvumo ir gerovės ankstyvojoje vaikystėje tyrimas (Growing up healthy: Exploring motor development, physical activity, and well-being in early childhood, Kathrin Bretz, PHZH Zurich)
CEREPS tarybos narių susitikime vyko ir trys praktiniai seminarai šiomis temomis, kurie kėlė išsamesnius aptarimus:
- Europos paauglių fizinio aktyvumo ir sporto tyrimų koncepcijų įžvalgos (Concepts and Research Insights from Studies on Physical Activity and Sport for Adolescents in Europe);
- Ankstyvosios vaikystės fizinio aktyvumo, judėjimo ir žaidimų tyrimai Europoje (Early Childhood Research in Physical Activity, Movement and Games in Europe);
- Vaikų kasdienio fizinio aktyvumo Europoje tyrimų koncepcijos ir tyrimų įžvalgos (Concepts and research Insights from Studies on Daily Physical Activity for Children in Europe)
Plačiau skaitykite: https://www.cereps.eu/cereps-summit-2024
Parengė doktorantė Vilija Gerasimovičienė
Konferencija ,,Fizinio ugdymo pamokų galimybės ir naujovės“
2024 m. birželio 4 d. Vilniaus m. fizinio ugdymo mokytojų metodinio būrelio taryba kartu su „Edu Vilnius“ surengė konferenciją ,,Fizinio ugdymo pamokų galimybės ir naujovės“, kuri vyko Trakų Vokės dvare. Konferencijoje dalyvavo daugiau nei 60 fizinio ugdymo mokytojų, dirbančių bendrojo ugdymo mokyklose, (pro)gimnazijose ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose.
Trakų Vokės gimnazijos stadione mokytojai stebėjo ir analizavo Vilniaus Trakų Vokės gimnazijos fizinio ugdymo mokytojo Kęstučio Bačkio atvirąpamoką ,,Fizinio aktyvumo taikymas lauko sąlygomis“, kurios metu, taikant lėkščiasvydžio mokomuosius elementus, buvo akcentuojama greitumo ir koordinacijos lavėjimo svarba. Vėliau Kęstutis Bačkis (Vilniaus m. fizinio ugdymo mokytojų metodinio būrelio pirmininkas) dalijosi vertinimo sistemos taikymo pamokoje patirtimi. Didelio susidomėjimo sulaukė Lietuvos sporto universiteto Fizinio ir socialinio ugdymo katedros prof. dr. Arūno Emeljanovo paskaita ,,Fizinis pajėgumas – fizinio aktyvumo rezultatas: naujausi Lietuvos moksleivių rezultatai“.
VKKMD pirmininkė, Lietuvos kūno kultūros mokytojų asociacijos viceprezidentė Irutė Juršėnaitė pristatė 2024-2025 m. m. fizinio ugdymo dalyko naujoves. Konferencijoje buvo pasidžiaugta ir Vilniaus gimnazijų žaidynių rezultatais, reikšmingu komandas ruošusių mokytojų indėliu. Konferencijos uždarymui skirta mokytojų pažintinė ekskursija su gide po Trakų Vokės dvarą ir parką praplėtė mokytojų bendrąsias kompetencijas ir paskatino plėsti bendradarbiavimą tolesnėms reikšmingoms idėjoms realizuotis fizinio ugdymo mokytojų bendruomenėje.
Konferencijoje taip pat dalyvavo, įžvalgas ir grįžtamąjį ryšį pateikė doktorantė, Sporto edukacijos tinklo komiteto narė, Vilniaus m. ikimokyklinio fizinio ugdymo mokytojų metodinės tarybos narė Vilija Gerasimovičienė.
Mokslinė-praktinė konferencija „100 metų olimpiniam sąjūdžiui“
Lietuvos olimpinė akademija ir Klaipėdos universitetas organizavo mokslinę-praktinę konferenciją „100 metų olimpiniam sąjūdžiui“ š. m. balandžio 19 d. Klaipėdoje (KU Aula Magna „Studlendas”, H. Manto g. 90-2). Pradžia 11.00 val.