Tinklo veiklos 2024

2024 metų tinklo gairės:
– stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą sprendžiant įtraukaus ugdymo iššūkius ir dalintis gerosiomis praktikomis;
– suorganizuoti tinklo nariams (kartą per tris mėnesius) mokslininkų / tyrėjų / praktikų / švietimo politikos formuotojų / pristatymus įtraukaus ugdymo tematika ir skatinti diskusijas / dialogą;
– pasirengti LETA 2024 m. konferencijai (siekti prieinamumo), įtraukaus ugdymo tinklo sekcijoje pristatyti pranešimus;
– dalintis informacija apie tinklo narių institucijų veiklas, bendradarbiauti, dalintis moksliniais tyrimais / straipsniais ir gerosiomis praktikomis;

Balandžio 18 d. įvyko Įtraukaus ugdymo tinklo komiteto susitikimas:
į komiteto sudėtį įtaukta doc. dr. Laima Tomėnienė (Vilniaus universitetas), LETA svetainės subsaito koordinatore išrinkta – Juventa Mudėnienė (Vilniaus kolegija). Komiteto nariai aptarė tinklo veiklą, einamuosius klausimus, nusprendė organizuoti tinklo nariams prof. Alvyros Galkienės (Vytauto Didžiojo universitetas) ir prof. Onos Monkevičienės (Vytauto Didžiojo universitetas) mokslinės studijos pristatymą bei diskusiją su tinklo nariais (gegužės 22 d.).

Gegužės 22 dieną įvyko mokslo studijos „Sėkmingas įtraukusis ugdymas. Tvaraus ugdymo proceso modeliavimas“ pristatymas tinklo nariams. Knygos sudarytojos – Vytauto didžiojo universiteto Švietimo akademijos profesorės: Alvyra Galkienė ir Ona Monkevičienė.

Prof. dr. Alvyros Galkienės mokslinių tyrinėjimų ir pedagoginės veiklos kryptys: įtraukiojo ugdymo pedagogika, jos istorija ir didaktika; universalaus dizaino mokymuisi prieiga ir jos taikymas ugdymo procesuose; specialieji ugdymosi poreikiai, mokymosi sunkumai ir jų įveika. Profesorė individualiai ir su bendraautoriais publikavo per 50 mokslo straipsnių,  knygų skyrių, metodinės medžiagos mokytojams. Vadovaudama tarptautinėms mokslininkų grupėms, kartu su bendraautoriais paskelbė 3 mokslo studijas, kuriose nuosekliai nagrinėjami įtraukiojo ugdymo ir universalaus dizaino mokymuisi raiškos ir įgyvendinimo skirtinguose kultūriniuose kontekstuose klausimai. Profesorė aktyviai dalyvauja Lietuvos švietimo reformos procesuose modeliuojant įtraukiojo sistemos įgyvendinimo kryptis. 
Prof. dr. Onos Monkevičienės pagrindinės mokslinių tyrinėjimų sritys: pedagogika ir didaktika, vaikų ugdymo pedagoginės strategijos, curriculum (ugdymo ir studijų turinys), pedagogų rengimas, mentorystė, švietimo reformos, raidos psichologija, emocinių ir elgesio problemų ankstyvoji prevencija. Individualiai ir kartu su bendraautoriais ji paskelbė daugiau kaip 70 mokslinių ir daugiau kaip 40 mokslo populiarinamųjų straipsnių. Profesorė aktyviai dalyvauja Lietuvos švietimo reformos procesuose modeliuojant ikimokyklinio ugdymo sistemą ir skatinant įtraukiojo ugdymo vystymą. 
Studijoje pristatomas Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje atliktas tyrimas. Susitikimo dalyviai aptarė ir diskutavo apie tris įtraukiojo ugdymo tvarumo veiksnius:
1. Emociškai saugios ugdymo aplinkos kūrimą.
2. Sėkmingą mokymąsi bendrame procese, eliminuojant mokymosi barjerus.
3. E-įtraukties modeliavimą, kuriant ugdymo aplinką be barjerų.


Rugsėjo 19 dieną įvyko įtraukiojo ugdymo tinklo komiteto susitikimas:

Komiteto nariai aptarė organizacinius klausimus dėl organizuojamos LETA konferencijos spalio 17-18 dienomis (planuojami pranešimai ir pranešėjai). Detalesnę informaciją apie 2024 metų LETA konferenciją galima rasti šioje svetainėje. Aptartos idėjos dėl pranešėjų ir pranešimo sekančiame susitikime su Tinklo nariais. Diskutuota apie įtraukiojo ugdymo procese vykstančius procesus, kylančius iššūkius ir įveikos galimybes.

 

2024 m. spalio 17 – 18 d. įvyko VIII Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos konferencija ŠVIETIMO NEAPIBRĖŽTUMAS IR KOMUNIKACIJOS IŠŠŪKIAI: PRAEITIES IR ATEITIES SANKIRTA

Spalio 18 d. Įtraukiojo ugdymo tinklo sekcijoje, kurią moderavo LETA Valdybos narys / tinklo pirmininkas / VDU ŠA Edukologijos tyrimų instituto doktroantas Kęstutis Vaišnora, pristatyti pranešimai:

  • Etiškas veiksmas įtraukaus ugdymo tyrimų kontekste
    Vaiva Juškienė (Vilniaus kolegija) – [email protected]
    Viktorija Voidogaitė (Vilniaus universitetas) – [email protected]
  • Nuolatinio tobulėjimo metodikos ir tarpkultūrinio ugdymo taikymo galimybės įtraukiojoje mokykloje: specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių atvejo tyrimas
    Šarūnas Gerulaitis (Mykolo Romerio universitetas) – [email protected]
  • Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam ugdytiniui
    Laima Tomėnienė (Vilniaus universiteto Šiaulių akademija) – [email protected]
    Daiva Alifanovienė (Vilniaus universiteto Šiaulių akademija) – [email protected]
  • Jaunuolių negalios suvokimo transformacijos ir bendražmogiškųjų jungčių formavimasis heterogeninėje aplinkoje vykstančiose veiklose
    Juventa Mudėnienė (Vilniaus kolegija) – [email protected]
  • Interaktyvus pagalbos vaikui proceso valdymo ir komunikacijos sprendimas Kaip sekasi? 
    Rūta Salickaitė–Žukauskienė (Kauno technologijos universitetas) – [email protected]
    Giedrius Žukauskas (Lietuvos inžinerijos kolegija) – [email protected]
    Simona Uleckienė (MB Quality time solutions) – [email protected]
  • Stendinis pranešimas: Vaikų, turinčių nežymų intelekto sutrikimą, fizinių ypatybių ir kognityvinių funkcijų lavinimas taikant interaktyvią fizinę veiklą
    Vida Ostasevičienė, Silvija Miškauskaitė (Lietuvos sporto universitetas) – [email protected]

Kviečiame dėl pranešimų Jūsų organizuojamose konferencijose, seminaruose, mokymuose, kreiptis pranešėjų nurodytais el.pašto adresais.