Sveikiname naują daktarę Juliją Grigėnaitę sėkmingai apgynus disertaciją ,,Pedagogų mokymasis personalizuoti autistiškų vaikų ugdymą įtraukiojoje mokykloje (Edukologija (S – 007)) ir įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties daktaro laipsnį. Mokslinio darbo vadovas prof. dr. Stefanija Ališauskienė. Mokslinio darbo konsultantė – dr. Yael Kimhi.

Su disertacija galima susipažinti čia.

Žemiau pateikiame trumpą disertacijos anotaciją.

Disertaciniu tyrimu siekiama atskleisti pedagogų taikomas ugdymo prieigas ir mokymąsi personalizuoti autistiškų mokinių ugdymą mokykloje, kuri vadovaujasi įtraukiojo ugdymo nuostatomis. Teorinėje dalyje pristatoma kognityvinių teorijų, aiškinančių autizmo spektro sutrikimo raišką, apžvalga ir šių teorijų dermė bei sąsajos su kitomis teorijomis. Taip pat šioje dalyje analizuojamos teorinės įtraukiojo ugdymo, personalizuoto mokymosi bei diferencijuoto ir individualizuoto ugdymo prieigų nuostatos, aptariama mąstysenos teorija (angl. Mindset Theory) pagal Dweck (2006) bei šios teorijos sąsajos su mokymosi bei kitų teorijų nuostatomis, analizuojama mokytojų augimo vs fiksuotos mąstysenos svarba profesiniam pedagogų augimui bei ugdymo praktikai. Empirinis tyrimas grindžiamas mišrių metodų prieiga, derinant žvalgomąjį tyrimą, kiekybinio (apklausą raštu) ir kokybinio (veiklos tyrimą dalyvaujant) tyrimų metodus. Šis tyrimas grindžiamas socialinio konstruktyvizmo (O’loughlin, 1989; Vygotsky, 1978) ir konstruktyvizmo (Lincoln & Guba, 1985; Vygotsky, 1978) teorijų derme bei mąstysenos teorijos (angl. Mindset Theory; Dweck, 2000, 2006) nuostatomis. Empirinėje disertacijos dalyje identifikuojama, kokias ugdymo prieigas taiko mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai, ugdydami autistiškus mokinius. Taip pat atskleidžiama, kaip veiklos tyrimo metu sudarius galimybes tobulinti profesines kompetencijas aktualiose situacijose, mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai individualiai ir komandoje mokosi taikyti personalizuoto mokymosi principus, siekiant geriau pažinti ir ugdyti autistiškus mokinius. Galiausiai, analizuojama, kaip pedagogų mokymasis mokyklos bendruomenės komandoje įveikti ugdymo praktikoje kylančius iššūkius kuria prielaidas augimo mąstysenai.

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkė prof. dr. Lina Kaminskienė (Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S 007);

doc. dr. Ilona Tandzegolskienė-Bielaglovė (Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S 007);

prof. dr. Daiva Malinauskienė (Vilniaus universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S 007);

prof. dr. Dainius Pūras (Vilniaus universitetas, Lietuva, medicinos ir sveikatos mokslai, medicina M 001, );

prof. dr. Natallia Bahdanovich Hanssen (Nord universitetas, Norvegija, socialiniai mokslai, edukologija S 007).