Sveikiname naują daktarą Marių Daugėlą sėkmingai apgynus disertaciją ,,Akademinio tapatumo aukštajame moksle prasmė: mokslininkų, įgijusių multidisciplininį įvairių pakopų išsilavinimą, patirtys (Edukologija (S – 007)) ir įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties daktaro laipsnį. Mokslinė darbo vadovė – prof. habil. dr. Vilma Žydžiūnaitė.

Žemiau pateikiame trumpą disertacijos anotaciją.

Disertacijoje analizuojamas sudėtingas ir daugiaplotmis universiteto mokslininkų akademinio bei profesinio tapatumo vystymosi procesas šiuolaikinių aukštojo mokslo transformacijų kontekste. Tyrimo problemą grindžiama, jog tradicinės disciplininės struktūros nebeatliepia mokslininkų, įgijusių multidisciplininį išsilavinimą, patirčių ir iššūkių vystant autentišką akademinį tapatumą. Nepaisant pripažintos plataus išsilavinimo vertės, šie mokslininkai dažnai patiria profesinį ir akademinį nestabilumą, veikdami tarp disciplininių normų ir tarpdisciplininių siekių.
Tyrimo tikslas – atskleisti, kaip universiteto mokslininkai, įgiję multidisciplininį įvairių pakopų išsilavinimą, išgyvena, konstruoja ir įprasmina savo akademinio bei profesinio tapatumo vystymosi procesus. Disertaciniame tyrime naudota integraliosios fenomenologijos metodologinė prieiga, kuri derina fenomenologinio hermeneutinio ir praktinės fenomenologijos principus, leidžiančius atskleisti ne tik struktūrinius, bet ir egzistencinius bei įasmenintus mokslininkų akademinio tapatumo aspektus.
Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad mokslininkų įgijusių multidisciplininį išsilavinimą akademinis tapatumas yra nuolat kintantis procesas, priklausantis nuo asmeninių vertybių, akademinės aplinkos, socialinių lūkesčių ir institucinės paramos. Mokslininkai susidurdami su aukštojo mokslo iššūkiais ir akademinės sistemos normomis ieško savojo profesinio autentiškumo vedančio į akademinio tapatumo įprasminimą. Įgytas multidisciplininis išsilavinimas įgalina mokslininku veikti lanksčiai kuriant holistišką žinojimą, tačiau kartu kelia akademinio tapatumo fragmentacijos iššūkius.

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkas – prof. dr. Remigijus Bubnys (Vilniaus universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S 007);

prof. dr. Stefanija Ališauskienė (Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S 007);

prof. dr. Rita Vaičekauskaitė (Klaipėdos universitetas,Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S 007);

dr. Dainius Genys (Vytauto Didžiojo universitetas,Lietuva, socialiniai mokslai, sociologija,S 005);

prof. dr. Baiba Martinsone (Latvijos universitetas, Latvija, socialiniai mokslai, psichologija, S 006).