Sveikiname naują daktarę Brigitą Miseliūnaitę sėkmingai apgynus disertaciją ,,Holistinio ugdymo paradigmos bruožų paieška Lietuvos pradinio ugdymo sistemoje (Edukologija (S – 007)) ir įgijus Socialinių mokslų srities Edukologijos krypties daktaro laipsnį. Mokslinio darbo vadovas – doc. dr. Gintautas Cibulskas (Kauno technologijos universitetas, socialiniai mokslai, edukologija, S007).

Su disertacija susipažinkite čia

Žemiau pateikiame trumpą disertacijos anotaciją.

Holistinio ugdymo paradigma – tai kompleksinė švietimo sistema, kurioje siekiama ugdyti visybišką vaiką (angl. whole child), taikant integruotą ugdymo programą, holistinius ugdymo metodus bei kuriant holistinę ugdymo kultūrą su holistiškai mąstančiais mokytojais. Visuose šios sistemos elementuose nuosekliai taikomi tarpusavio susietumo, darnos, įtraukties ir dvasingumo principai. Disertacijoje analizuojama holistinio ugdymo paradigmos bruožų raiška Lietuvos pradinio ugdymo sistemoje. Remiantis kompleksiškumo teorija ir holizmo filosofine koncepcija, atliktas daugiapakopis mišrių metodų tyrimas. Pasitelkus konvergentinį duomenų rinkimo dizainą, duomenys buvo renkami taikant sisteminę literatūros analizę, dokumentų turinio analizę, internetinę apklausą Lietuvos pradinių klasių mokytojams (n = 365), pamokų stebėjimus pradinio ugdymo institucijose (n = 30) bei ekspertinius interviu su švietimo politikos formuotojais (n = 5). Vadovaujantis papildomumo principu, kiekybiniai ir kokybiniai duomenysbuvo analizuojami atskirai, o vėliau integruoti taikant kokybinę interpretaciją, remiantis interpretacine paradigma. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad Lietuvos pradinio ugdymo sistemoje pasireiškia visi esminiai holistinio ugdymo bruožai, tačiau dvasingumo aspektas išreiškiamas silpniausiai. Nustatyta, jog šiuo metu ugdymo procese vyrauja į transakciją orientuoti patirtiniai metodai, stokojant transformuojančių metodų ir giluminės refleksijos, kurie būtini dvasingumo ugdymui. Dvasingumas yra itin svarbus ugdant ekologinį sąmoningumą bei suvokiant savo vaidmenį globaliame pasaulyje.

Disertacijos gynimo taryba:

Pirmininkė prof. dr. Brigita Janiūnaitė (Kauno technologijos universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S007);

prof. dr. Vilija Bitė Fominienė (Lietuvos sporto universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, vadyba, S003);

prof. dr. Remigijus Bubnys (Vilniaus universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S007);

prof. dr. Jolita Horbačauskienė (Kauno technologijos universitetas, Lietuva, socialiniai mokslai, edukologija, S007);

prof. dr. Mirja Tarnanen (Juveskiulės universitetas, Suomija, socialiniai mokslai, edukologija, S007).