Konferencija ,,Mokslinis pilietiškumas neapibrėžtame pasaulyje“(atnaujinta)



Laukiame konferencijoje!

2021 m. spalio 8 – 9 d. Kviečiame dalyvauti  Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos ir Mykolo Romerio universiteto Žmogaus ir visuomenės studijų fakulteto Edukologijos ir socialinio darbo instituto organizuojamoje V-ojoje Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos (LETA) konferencijoje „Mokslinis pilietiškumas  neapibrėžtame pasaulyje“.

Konferencija vyks 2021 m. spalio 8 – 9 dienomis. Pirmoji diena (spalio 8) vyks kontaktiniu būdu Mykolo Romerio universitete  (Ateities g. 20, Vilnius, I-414 auditorijoje). Primename, kad į universiteto patalpas įleidžiami tik Galimybių pasą turintys asmenys. Antroji konferencijos diena vyks nuotoliniu būdu.

Praėjusių metų spalį konferencijoje dalinomės įžvalgomis apie gyvenimą iki pandemijos ir po jos. Edukologijos mokslo bendruomenę kvietėme kalbėti ir kalbėtis apie tai, kaip išlaikyti ryšį tarp mokytojo ir mokinio jiems nesusitinkant kelis mėnesius, kaip sudaryti sąlygas pirmakursiui įsilieti į universiteto bendruomenę, kai tą bendruomenę jis mato tik savo kompiuterio ekrane, kaip nors ir nebūdami vienoje vietoje, galime išlikti kartu, kas mūsų tyrimuose ir mūsų švietime mus vienija ir jungia. Nes mokydami ir mokydamiesi mes ne tik dalinamės žiniomis, bet ir kuriame bendruomenes.

Šių metų konferencijos tema siekiame akcentuoti mokslinio pilietiškumo ugdymo problematiką, siejant ją su neapibrėžtumo pasaulyje kontekstu. Šiandienos mokslininkai ne tik analizuoja ir siūlo įvairius sprendimus visuomenei, bet būdami patys aktyvūs piliečiai, moksliniais atradimais skatina ir visuomenę aktyviam pilietiškumui. Konferencijoje taip pat kviesime įsijungti į mokslinę diskusiją, skirtą aptarti,  kas visgi yra edukologijos mokslo objektas. Kalbėti ir kalbėtis apie tai, kaip į lietuvių kalbą verčiame education (educations sciences objektą)? Jeigu education yra švietimas (kaip oficialiai ŠMSM siūlymu skelbiama Europos terminų tezaure TESE), tai ar švietimas yra ta plačiausia sąvoka, apimanti ir ugdymą, ir yra edukologijos mokslo objektas? Ir turime priimti, kad, pvz., physical education yra fizinis švietimas, creativity education yra kūrybiškumo švietimas? Kas tuomet yra ugdymas? Kai sakome „ugdymo mokslas“, ar tapatiname jį su edukologijos mokslu? Ar į ugdymo mokslą telpa švietimo politika ir vadyba? O gal šioje painiavoje, kuri tęsiasi jau beveik 100 metų, yra spendimas – pripažinti,  kad edukologijos mokslo objektas yra edukacija (angl. education), apimantis ir ugdymą, ir  švietimą?

Antroji konferencijos diena bus skirta mokslinių įžvalgų pasidalinimui tematinėse sekcijose.

[table id=16 /]

Renginio metu bus filmuojama ir  fotografuojama. Skaitmeninė informacija bus talpinama http://lera.lt/ svetainėje.